Ker znameniti Marxov citat ponavljajo, obračajo in upogibajo skoraj vsi današnji pisci sem se mu do sedaj skušal izogibati, toda dejanja Nobelovega komiteja me silijo, da še sam posežem po njegovi parafrazi. Nobelovo nagrado za mir namreč že desetletje obkrožajo čudaškosti in kontroverzije, od nominacije Stalina zanjo, pa do njene podelitve Henryju Kissingerju in kasneje Barracu Obami. Toda letos so odgovorni šli še dlje in najvišjo nagrado za mir podelili Evropski uniji, s čimer so tragično ponovili zgodovinsko farso iz ne tako davne preteklosti.

Jezus Kristus je bil pogumen človek. To pomeni, da je hotel spremembo v družbenem življenju ljudi – nič manj kot to. V nadaljevanju razmišljanja o verskem pouku v slovenskih šolah se moramo zato zadržati pri zapisanem.

Nikakršnega smisla nima ugotavljanje, ali EU zasluži Nobelovo nagrado za mir, ki jo je ravnokar prejela, ali ne. Obstajajo namreč 'argumenti' v prid nagrade in resni argumenti zoper njo. Ljudje se bodo razdelili v dva tabora, tako kot po navadi, in modrovali. Nas zanima nekaj povsem drugega.

1. Gregorjeva knjiga (Bogeza)

Začetki dojemanja in verovanja – Človek zazna svet in ustvari vero

Človek … (Gén-eza)

1 (1) V začetku je človek zaznal zgoraj in spodaj. (2) Povsod je bilo gladko in mehko, tema se je razprostirala nad globinami in gib materin je vel okoli posteljice.

(3) Človek je zaznal: »Svetloba!« In bila je svetloba. (4) Človek je videl, da je svetloba dobra. In človek je ločil svetlobo od teme. (5) In človek je svetlobo imenoval zunaj, temo pa je imenoval notri. In bil je večer in bilo je jutro, prvi dan.

Spoštovani Janez Janša!

Joj, kako sem bila presenečena, ko sem vas v intervjuju na TV slišala govoriti češ, da je AUKN kadrovala mafija in ne vlada. Sedaj se ne počutim več tako obupano osamljena, ko govorim o mafiji in o njihovih poslih. Torej Janez Janša veste, kaj je mafija in celo poznate njene akterje ter način delovanja? Res sem zadovoljna in z upanjem zrem v prihodnost, saj me boste verjetno prav zaradi lastnih mnogoterih izkušenj s tovrstnimi omrežji prav gotovo lažje razumeli in tudi prav tako odločno ukrepali kot ste to v primeru AUKN.

Pisec teh vrstic iskreno in pri polni zavesti izjavlja, da je zelo za uvedbo verskega pouka v vseh slovenskih šolah, pa tudi v vrtcih ter na univerzah in sploh vseh šolah, kjer se državljani vseživljenjsko izobražujejo. Je torej ZA vseživljenjsko versko izobraževanje, svoje pristno navdušenje nad takim poukom pa lahko podkrepi z zelo močnimi argumenti.

Razredna zavest v osnovi ni nič drugega kot učinek preprostega sklepanja, ki ga je opisal Andersen v Cesarjevih novih oblačilih: jaz vem, da vsi drugi vedo, da vsakdo ve, da je cesar nag – ko to izrečem na glas, ni več poti nazaj. Oblastniki se vselej bojijo takega sklepanja, saj bi jih združeni ljudje lahko izrinili iz njihovih naslonjačev, zato ga skušajo preprečiti ali pa ga paradoksno terjajo, kot ga terja JJ, ko poziva mlade, naj bodo glasni – in naj zahtevajo isto, kot zahteva sam.

Vodo kupujemo v plastenkah, ki jih podjetja polnijo iz vodnih virov v zasebni lasti. Celo deževnica je lahko zasebna pravica. Zasebne korporacije patentirajo genetski material rastlin in živali ter jih komercialno izkoriščajo. Številne zemeljske površine sekajo ograje z napisi “zasebna lastnina”. Na morskih in jezerskih plažah stojijo ograje, ki jih »ščitijo« pobiralci vstopnine. Za dostop do najlepših kotičkov planeta plačujemo zasebnikom.

JJ morda hodi v cerkev, morda pa tudi ne hodi, a njegovo morebitno versko življenje ni nepomembno za tale zapis. Zadnjič mi je namreč priletna gospa rekla, da nekatera ljudstva na tem svetu, na primer Kitajci, niso za demokracijo, ker dobro funkcionirajo le, če imajo nad seboj diktatorja. Potem je še rekla, da tudi Slovenci nismo dosti na boljšem, zato je pri nas tak kaos, ker doslej ni bilo nobenega dobrega gospodarja, sedaj bo pa JJ pokazal vsem, kaj zares pomeni biti gospodar. Kaj naj vse to pomeni?

Sindikalni voditelji so pozvali ministra za šolstvo in celo vrsto drugih zadev, naj odstopi, če ne zmore poskrbeti za svoj resor, kot je v teh težkih časih treba poskrbeti, poskrbeti pa je treba zlasti za delavce, saj so živi ljudje in so pomembni. Minister jim je mirno odvrnil, da sploh niso v položaju, da bi ga odstavili. Res zanimivo, kajti nihče ni rekel, da ga bo odstavil; predstavniki sindikata so mu rekli, da se lahko odstavi sam, če ni sposoben narediti kaj dobrega v prid delavcev, kar bi vsekakor moral narediti, saj zato pa je minister. Zadeva je zelo preprosta, a se je kljub temu mogoče sprenevedati.